Ігри з дітьми віком від 1 рочки до 2 років

Гра з м'ячиками (для маленьких)

У цю гру ми любили грати, коли Лесі було трохи більше рочку, а потім вона стала вже їй не цікава.

Багато м'ячиків (у нас 12 штук) різного калібру складаємо в коробку. Леся висипає їх - м'ячі розкочуються по підлозі.

Потім, вона їх збирає знову в коробку.

Я помітила, що спочатку вона брала один м'яч у праву руку, а інший в ліву. Проте в коробку вона кидала лише м'яч з правої руки, і йшла за іншим. Таким чином, в лівій руці вона носила один і той же м'яч.

Ми повторювали гру через кілька днів. Незабаром я помітила, що Леся кладе в коробку обидва м'ячика і йде за новими.

Другий варіант гри: я прошу принести мені самий великий м'яч. Коли Леся знаходить і приносить, то я знову прошу принести великий. І так, поки м'ячики не закінчаться (і Леся розуміє, що все в світі відносно).

Якщо м'ячики мають різні кольори, то можна просити принести м'ячик певного кольору.

Підтягування на паличці.

Ще до одного Лесиного рочку і пізніше нам подобалося така проста вправа.

Беремо не дуже довгу паличку близько 40-50 см. (у нас це відпиляні шматок від щітки для підлоги). Коли дитина лежить, то їй йому ручками зачепиться за паличку. Потім піднімаємо паличку вгору разом з дитиною так, щоб вона стала на ніжки. Для дуже маленьких можна так сідати.

Можна робити вигляд, що ви тягнете паличку і тоді, малюк буде щосили підтягуватися на паличці.

Хоча Леся ніколи і не відчіплюється від палички, все одно ми грали так тільки на дивані.

Хованки

Це звичайні дитячі хованки. Тільки, як виявилося, для дитини віку півтора роки ховатися можна досить умовно.

Можна дійсно сховатися «за вугол» або «за штору». Можна закритися хусточкою, просто відійти в сторону або навіть закрити очі. Леся шукає, і відразу ж знаходить з гучним криком і вереском.

Точно так само «ховається» вона сама. Ключовий фразою є слова: «Немає нашої Лесі, де Леся?». Якщо ці слова сказані, значить, я Лесі не бачу - вона сховалася, треба шукати!

Верхи на мамі

Вік 1-2 роки

Малюк сідає «верхи» на дорослого, який лежить на спині. Дитинку краще тримати за ручки, щоб не впала. Потім дорослий намагається «скинути» дитину з себе, гойдаючись в різні боки.

Звичайно, потрібно дуже обережно грати з малюком на ліжку. Дитина в захваті, а мама ще й прес качає, прибираючи зайві сантиметри з талії.

З дитиною постарше напевно, можна дати їй можливість поволі впасти.

Машинка з ковдри

Вік 1-3 роки

Потрібно взяти невелику ковдру або покривало, бажано покрите синтетичною тканиною типу «балоневой», яка б ковзала. Дитина сідає або лягає на ковдру, а дорослий катає його по кімнаті, взявши ковдру за два кінці.

Важко сказати, що розвиває дана гра J, ну хіба що почуття рівноваги, але малюкам дуже подобається їздити по кімнаті на ковдрі.

Йдемо по містку

Ми взяли добре оброблену дошку довжиною 2 метри і шириною 15 см.

Це наш «місток». Кладемо дошку в кімнаті. На іншому кінці дошки - улюблена дитяча іграшка. Потрібно пройти по «містку» за іграшкою, не «замочивши» ніг.

Можна придумати якусь історію. У дитини капуста, а на іншому березі зайчик. Потрібно нагодувати зайчика. Або щось інше (рятуємо зайчика на іншому березі).

Влітку ми зробимо місток на дачі, у дворі.

Для початку притримуйте дитину за руки.

Дошку можна розташувати похило (спершись один кінець на диван). Обов'язково страхуйте дитину, коли вона йде по похилій дошці.

Ще варіант: спускати з похилої дошки м'яч, а малюка просити його зловити на іншому кінці дошки. (Погано виходить, якщо дошка довга і нерівна)

Табуретка догори ногами

Дуже проста гра нашої бабусі.

Перевертаємо табуретку догори ногами. Потрібно забратися в неї і вилізти звідти.

Страхуйте або притримуйте дитини. Краще використовувати табуретку з плоским дерев'яним, а не м'яким сидінням.

Лазіння в дві або три перевернуті табуретки займуть малюка на цілу пару хвилин J!

Для цієї ж мети у нас служать мамині тази для білизни.

Дістань вушком до ...

У цю гру ми досить часто грали, коли Лесі було близько півтора року.

Подаю команди з використанням різних частин тіла і різних предметів. Наприклад: «дістань ручкою до столу», «дістань ніжкою до дивана», «дістань носиком до подушки» і т.д. на скільки вистачить фантазії та предметів у будинку.

Команди можуть бути хитромудрі, але здійснимі. Будьте обережні, щоб дитина не забилася!

Лесі чомусь найбільше сподобалося діставати вушком до різних предметів (до підлоги, до ліжка, до подушки і до бабусі.

Гірка

Візьміть прасувальну дошку, полку від шафи або просто добре оброблену дошку і поставте її на диван так, щоб вийшла гірка. Нехай дитина піднімається і спускається по ній, спочатку з Вашою допомогою, а потім самостійно.

Спускатися можна як прямо, так і боком - дуже здорово розвиває координацію!

Прасувальної дошки у нас не виявилося, і ми використовували полку від шафи. А оскільки вона гладка, то Лесі більше сподобалося з'їжджати з такою гірки на сідничках!

Боулінг

Ставимо кеглі в ряд. Спочатку, м'яч кладемо поруч (на відстані приблизно 30-40 см. від ряду кеглів). Леся штовхає м'яч, він котиться і збиває кеглі. Крики радості ,якщо збили всі кеглі! Ми беремо досить великий м'ячик, щоб він обов'язково потрапив в кеглі.

Можна попросити покотити м'яч руками або кинути його руками так, щоб він збивав кеглі.

У якості «кеглів» можна використовувати пластикові пляшки.Теперь трохи ускладнимо цю гру. Ставимо кеглі в ряд. Невелику дошку (полку від шафи, прасувальну дошку) кладемо одним кінцем на стільчик або диван, щоб вийшла гірка. Скачує м'яч з гірки намагаючись збити кеглі. Попросіть малюка принести м'яч і повторити, якщо збиті ще не всі кеглі.

«Перетягування удава»

Леся любить дивитися мультфільм про удава, слоненяти, папуги та мавпу. В одній із серій вони грають у «перетягування удава».

Сідаємо на підлогу обличчям один до одного, ноги розводимо широко. Беремо «удава» (наприклад, невеликий шарфик) в руки і перетягуємо його. Спочатку я тягну у свій бік, а Леся при цьому нахиляється вперед. Потім Леся тягне в свій бік, і я нахиляюся вперед.

Можна без шарфика, просто взятися за руки пограти в «витягування ріпки» або під іншим «соусом».

Обруч

Тримаю обруч у вертикальній площині. Леся повинна нагнути голову і пролізти в нього. Для початку обруч на підлозі, потім можна трохи підняти його. Леся норовить взятися за нього руками, щоб вона цього не робила, я даю їй іграшку - зайчика й кажу, що вона разом з зайчиком буде пролазити через обруч.

Тримаю обруч в горизонтальній площині. Завдання - переступити і потрапити всередину. Спочатку зовсім низько від підлоги, потім трохи вище.

Леся сама придумала вставати ногами на обруч, тримаючи його двома руками у вертикальній площині і трошки погойдуватися, як на маленькій гойдалка.

Пісенька

Допомагає вивчити частини тіла. Співаємо і погладжує у малюка ті частини тіла, про які співаємо.

- Де ж наші ручки? А ось наші ручки!

Де ж наші ніжки? А ось наші ніжки!

А ось це Сашин (Машин,) ніс.

Весь Козюльки заріс.

Ну, а це що? Живіт.

А ось це Сашин рот.

А ось це очі, а ось це вушка.

А ось це щічки-товсті подушки.

Покажи мені язичок.

Пощекочем твій братик.

А тепер ми станцюємо

Ручками помахаємо.

ПРОСИПАЛКА

Прокидаємося так із самого народження:

- Ми прокинулись, ми прокинулися.

Руки в сторони, схрестити.

- Солодко, солодко потяглися.

Тягнемо ручки вгору

- Мамі з татом посміхнулися.

Сміємося.

Ігри з малюками

"Моєму маляті півтора року, не знаю в які корисні ігри з ним грати"

Написати можна багато, я коротко опишу у що любили грати мої дітки в півтора рочки. Найголовніше, діти в цьому віці люблять робити все разом з мамою.

Ми дуже любили разом співати, танцювати під музику, грати в притупування-плескання, водити хороводи.

Ігри на розвиток дрібної моторики.

Ліпили, в основному, із солоного тіста - самий підходящий матеріал для цього віку. Дитина годинами могла сидіти, виліплюючи різноманітні фігурки, розривати тісто, різати його, тикати. Любили діти грати, з крупою, перебирати, пересипати, викладати «візерунки» на солоному тесті (але мамі потрібно заздалегідь підготуватися морально, до подальшого генерального прибирання кухні). Дуже подобалося малювати пальчиками на великому аркуші ватману медовими акварельними фарбами (є в магазинах спеціальні фарби для малювання пальчиками, але вони значно дорожче), можна використовувати коротенькі кольорові олівці (для безпеки пензлика, і довгі олівці я не давала).

Складали пірамідки, заодно дитина вчить кольори і відкриває для себе поняття «більше-менше», а також нанизували на шнурок гудзики, для цього ми заздалегідь виліпили їх з глини, можна нанизувати попередньо вирізані з картону фігури, заодно малюк знайомиться з найпростішими геометричними фігурами.

Дуже ми любили в півтора рочки, та й зараз любимо викладати мозаїку. Будували з кубиків вежі, будиночки, гараж для машинки ...

Грали у рольові ігри з іграшками, укласти ведмедика спати, нагодувати ляльку, сходити в гості, вітатися, говорити «до побачення» та багато іншого.

Ігри у ванній.

Діти обожнюють грати з водою. Щоб було приємно і мамі і дітям, ми грали з водою тільки у ванній кімнаті. Тут на що вистачить фантазії. Переливали воду, бризкалися, відкривали для себе фізичні закони плавучих і не плавучих тел. Намагалися набирати воду в друшляк, ловили мило і т.д. Любили разом читати невеликі віршики, казки, розглядати картинки. Для розширення кругозору дитини я намагалася розповідати про все, що бачимо, як можна більше показувати, ходити в гості, в зоосад, в музеї, і т.д. їздити на море, в ліс ...

Потішки про дощик і сонечко

Дощику, дощику, поливай -

Буде хліба коровай.

Дощику, дощику, припусти -

Дай капусті підрости.

Дощику, дощику, веселіше!

Капа, капай,швидше !

Тільки нас послухай,

У віконце ти не стукай!

***

Радуга-дуга,

Подавай дощу!

Нам по ложці,

Ведмедю по плошці,

А сірому вовку -

Відерце повне !

***

Сонечко, сонечко,

Вигляни в віконце!

Сонечко, нарядися,

Червоне, покажися!

Чекають тебе дітки,

Чекають малолітки.

***

Дощику, лий, лий, лий

На мене і на людей!

На людей по ложці,

На мене по плошці,

А на Бабу Ягу -

Лий по цілому відру!

Пальчикові ігри

(По черзі загинаємо пальчики)

Цей пальчик - в ліс пішов,

Цей пальчик - гриб знайшов,

Цей пальчик - зайняв місце,

Цей пальчик - ляже тісно,

Цей пальчик - багато їв,

Тому й розтовстів.

***

(Великий пальчик з'єднують по черзі з кожним пальчиком)

- Пальчик-хлопчик,

Де ти був?

- З цим братиком

У ліс ходив.

З цим братиком

Щі варив,

З цим братиком

Кашу поїдав.

З цим братиком

Пісні співав!

***

Івану-великому - дрова рубати,

Івасику-вказівкою - воду носити,

Ведмедику-середньому - пічку топити,

Гришку-сирітці - кашу варити,

А крихті Мишку- пісеньки співати,

Пісні співати і танцювати,

Рідних братів потішати.

***

Цей пальчик найтовстіший, найсильніший і великий!

Цей пальчик для того, щоб показувати його!

Цей пальчик найдовший і стоїть він у середині!

Цей пальчик безіменний, він розпещений самий!

А мізинчик хоч і малий, зате спритний і влучний!

Перші кроки з потішками

Катя, Катя маленька,

Катенька спритненька,

Пройдися по доріженьці,

Топні, Катя, ніженькою.

***

Великі ноги

Йшли по дорозі:

Топ-топ-топ.

Маленькі ніжки

Бігли по доріжці:

Топ-топ-топ,

Топ-топ-топ.


ІГРИ З МАЛЮКОМ

ВІРШОВАНІ ІГРИ

Ладушка

- Ладушки, Ладушки!

- Де були?

- У бабусі.

- Що їли?

- Кашку.

- Що пили?

- Бражку. Попили, поїли ... Кшш! Полетіли!

(Махаємо руками: )

- На голівку сіли.

(Опускаємо руки на голову )

Пташка

(По долоньці стукаємо вказівним пальчиком і говоримо: )

- Сіла пташка на віконце,

ТИ посидь у нас трошки.

ТИ посидь Не відлітай.

відлетіла пташка, ай!

(На останньому слові ховаємо руки за спину. )

Пальчики

(Загинаємо пальчики, по порядку починаючи з мізинчик: )

- Цей пальчик маленький.

- Цей пальчик слабенький.

- Цей пальчик довгенькі.

- Цей пальчик сільненькій.

- Ну, а це-товстун.

- А все разом кулачок.

Розвиваючі ігри

Ви хочете викликати у малюка стійкий інтерес до предметів, іграшок, картинок і книжок? Ми вам підкажемо, як це зробити. Немає нічого більш захоплюючого, ніж весела і кумедна, цікава і пізнавальна гра з самою маленькою дитиною. Процес розвитку немовляти вимагає саме цього - спілкування, ігри, взаємної радості – самої тісної і насиченої емоційного взаємодії з близькими людьми.

Граючи разом з вами, ваш малюк освоїть все більш активні і складні способи взаємодії з навколишнім світом.

У загальних іграх малюк навчиться уважно дивитися вам в обличчя, прислухатися до інтонацій вашого голосу, розрізняти іграшки, виконувати перші ігрові дії, розуміти ваші запитання і відповідати на них. Спільне спостереження за брязкальцем, кольоровою рукавичкою на вашій руці, за намальованою на дерев'яній ложці мордашкою через 9-10 місяців обернеться умінням дитини розглядати картинки в дитячій книжці, показувати фотографії у сімейному альбомі. Уміння прислухатися до вашого голосу, звучанню бубонця, шурхіт паперу, плескіт води виросте в розрізнення інтонацій мови, в розуміння простих питань, дій і слів, що позначають іграшки, предмети побуту і картинки у книжці.

Розвиваючі ігри для дітей від народження до трьох місяців.

1. Візьміть малюка на руки в позу, звану "під грудьми". Нахиляйтеся й від імені дитини, наспівуючи вимовляти слова будь-пісеньки-колискової. Пощекочіть малюка за вушками, погладьте шийку, потормошіте за грудки, посміхніться, ніжно і ласкаво поговоріть.

Малюк навчиться короткочасно утримувати в полі зору ваше обличчя.

2. Приготуйте дерев'яну незабарвлену ложку, на якій намалюйте веселу мор дашку.

Малюка так розташуйте на своїй руці, щоб його голова спиралася на ваше плече і була спрямована вперед. Руки дитини за допомогою вашого передпліччя також направляються вперед, а обидві його підошви рукою притисніть одна до іншої. У такій "колисці" малюк почуває себе в безпеці і може розглядати ложку, яку йому показуєте ви або хтось із членів сім'ї. Через 3-4 дні ложку можна замінити на ляльку, зайчика або іншу сюжетну іграшку.

3. Візьміть малюка на руки. Приверніть його увагу до свого обличчя, висовуючи язик, надуваючи щоки, округлюючи губи. Візьміть ручку дитини, обхопивши її за ліктик, і проведіть нею по своєму обличчю, торкаючись до губ, щік, носа і підборіддя. Не забувайте ласкаво розмовляти з малюком.

4. Вам знадобляться яскраві рукавички, до однієї з яких ви пришиєте дзвіночок, а до іншої - бубонці. Подумайте, як ще можна урізноманітнити ці рукавички: вишити на них подобу особи, пришити гудзики замість очей, носа і рота, а може бути, придумати ще що сь. Пам'ятайте! Всі предмети повинні бути міцно пришиті.

Сядьте зручно, витягнувши ноги. Покладіть малюка животиком на свої ноги трохи вище колін. Розташовуватися він повинен не вздовж ваших ніг, а поперек. Це буде, з одного боку, хорошим тренуванням вміння тримати голівку, а, з іншого боку, дитина навчиться фіксувати іграшки і предмети, лежачи на животі. Одягніть рукавичку собі на руку, позвеніте дзвіночком, залучіть увагу дитини до неї. Нехай він поспостерігають за нею, а потім ви можете його погладити рукавичкою і знову привернути його увагу.

5. Вам знадобиться неваляшка середніх розмірів. Сядьте на підлогу, на килимок так, щоб ваша спина мала добру опору, а ноги були зігнуті. Додайте немовляти у себе в ногах у позі "на спині" так, щоб ваші обличчя були звернені один до одного. Наскільки вам зігнути ноги, щоб маляті було зручно, ви зрозумієте самі.

Помістіть іграшку між вами і малюком. Залучіть увагу дитини до неї: похитує, трусить її. Якщо дитя погано фіксує іграшку, погладьте його ручки і покладіть їх на неваляшку. Притримуючи ручки дитини на іграшці, трусить її, похитує, витягуючи мелодійні звуки. Далі починайте повільно переміщати неваляшку з одного боку в бік, вгору-вниз для того, щоб малюк навчився стежити за іграшкою.

Розвиваючі ігри для дітей від трьох до шести місяців.

1. Пов'яжіть яскравий шарф так, щоб його кінці звисали вам на груди. Ляжте на спину, підклавши під голову подушку, а малюка покладіть собі на груди. Залучіть його увагу до кінців шарфика. Закрийте їм собі обличчя: "Ку-ку! Немає мами!" . Вигляніть, сказавши: "Ку-ку! Ось мама!". Знову злегка струсніть шарфик, привертаючи увагу маляти. Нехай він доторкнеться до нього ручками. Коли дитя доторкнеться до шарфика, поговоріть з ним, посміхніться, даючи зрозуміти, що ви раді його діям.

2. Для гри вам необхідні ляльки бі-ба-бо, що надягають на руку, або маленькі лялечки, які можна одягти на палець.

Сядьте на підлогу, на килимок так, щоб ваша спина мала добру опору, а ноги були зігнуті. Додайте дитини у себе на колінах в позі "на спині".

Одягніть ляльку на руку або на палець. Ведіть її перед малюком вправо-вліво, вгору-вниз і по колу. Кожного разу, коли малюк зуміє прослідкувати за тим чи іншим рухом, починайте іграшку переміщати по-іншому.

У другій частині гри простягніть лялечку малюкові, підштовхніть її ручку у напрямку до неї, допомагаючи схопити іграшку.

3. Для гри вам знадобиться в'язана рукавичка. Нашийте на стару рукавичку шматочки матерії, різні за фактурою, а на деякі пальчики пришийте різні за формою гудзики - круглу і витягнуту, також можна пришити великий бісер.

Розмістіть малюка у себе на колінах в позі "на спині". Одягніть рукавичку собі на руку, погладьте нею ручки та пальчики малюка, а потім кожен з пальчиків рукавички по черзі вкладайте в долоньку дитини. Малюк почне обмацувати різні за фактурою матеріали і розглядати рукавичку на вашій руці. Не забувайте ніжно і лагідно розмовляти з ним, коментуючи все, що ви робите.

4. Покладіть дитину на диван або велику ліжко, а самі приляжте поруч, але так, щоб він вас не бачив.

Спочатку покличте малюка по імені, ніжно і лагідно, співуче вимовляючи його ім'я. Коли малюк поверне голову, скажіть: "Ось мама". Надайте крихітці можливість порадіти і ще раз почути, як ви ласкаво і ніжно кличете його. Потім хай тато покличе дитину, а коли малюк поверне голову до нього, скаже: "Ось тато". І знову покличе малюка.

Грайте в цю гру знову і знову, і ваш малюк навчиться радіти вашій присутності і розрізняти вас по голосу.

5. Покладіть малюка до себе на коліна в позі "на спині". Покажіть малюкові яскравий носочек, надіньте його на ручку дитини. Підштовхніть або підніміть ліктик дитину так, щоб він міг побачити носочек. Дайте йому можливість постежити за своєю рукою. Уважно спостерігайте за поведінкою дитини. І тільки тоді, коли ви переконаєтеся, що малюк не намагається його схопити другою ручкою, підштовхніть цю його ручку у напрямку до яскравого носочки, допоможіть йому захопити і потягнути носок. Спробуйте виконати ці ігрові дії з іншого ручкою дитини. А потім надіньте носочек на ніжку. підштовхніть протилежну ручку до шкарпетки. Допоможіть малюкові схопити кінчик шкарпетки і потягнути його. Виконайте те ж саме з іншого ніжкою і протилежною ручкою.

Розвиваючі ігри для дітей від шести до дев'яти місяців.

1. Ляжте на килимок, під голову підкладіть валик або подушку так, щоб вам було зручно. Покладіть малюка собі на груди. Ваші особи будуть навпроти. Використовуючи мелодію пісеньки "Сіренький козлик", виконуйте різні дії ручками дитини: "заманулося дитинці вушка помацати. Ось як, ось як, вушка помацати". Доторкніться рукою малюка до своїх вух.

"Заманулося дитинці щічки пощипати. Ось як, ось як, щічки пощипати". Надуйти свої щоки, коли ручки дитини до них доторкнуться, з шумом подуйте. Придумайте і інші дії, спонукаючи малюка сміятися, спостерігаючи за вашим обличчям.

2. Вам буде потрібна лялька, яку ви посадете на полицю шафи або прив'яже до щаблини манежу, ліжечка дитини. Лялька повинна завжди бути на цьому місці, щоб він її добре бачив, і пильнуйте в манежі або в ліжечку.

піднесіть малюка до ляльки, нехай він її потрогає, розгляне, погладить по голівці, закриє і відкриє оченята. Не забувайте розмовляти з малюком, коментуючи все, що він робить. Посадіть або покладіть малюка в манеж, і тепер іграшку піднесіть, повторюючи всі попередні дії з нею. У кінці гри посадіть ляльку на місце. Попросіть малюка знайти її, запитавши: "Де лялечка?".

3. Візьміть малюка на руки так, щоб він дивився через ваше плече. У цю гру грають два дорослих. Один тримає малюка на руках, а інший на його очах ховається під прозорим хусточкою. Нехай малюк потягнеться до хустинки і, захопивши його, прочинить особа дорослого. Граючи в цю гру знову і знову, ви навчите малюка дізнаватися близьких людей і радіти ім.

4. Накрийте спинку ліжечка хусткою або пелюшкою, зробивши, таким чином, ширму. Вам знадобиться іграшковий півник. Покладіть малюка на животик в ліжечку або, якщо він уміє стійко сидіти, посадіть його. Заховайтеся за ширмою. Нехай ваш півник показується і ховається весь час з одного кінця ширми. Сховавши півника, зробіть паузу і знову покажіть його. Не забувайте розмовляти з малюком, коментуючи ваші дії.

Ваш малюк навчиться очікувати появи іграшки, дивлячись на одне і те ж місце ширми.

5. Для гри вам будуть потрібні великі кімнатні годинник або самий простий будильник, який ви поставите на полицю шафи так, щоб малюк бачив його, коли не спить в ліжечку або манежі. Візьміть малюка на руки, піднесіть до годинників, якщо вони великі, а якщо це будильник - наблизьтеся його до вуха дитини. "Це годинник - тік-так". Посадіть малюка в манеж, ліжко або на підлогу, але так, щоб йому було добре видно годинник. Запитайте малюка: "Де годинник?". Зробіть паузу, оцінюючи реакцію малюка і спонукаючи його самого проявити активність: подивитися туди, де стоять годинник. Вкажіть рукою на годинник, привертаючи увагу малюка до них. Малюк у відповідь на запитання: "Де годинник - тік-так?" - Почне шукати їх поглядом, розгортатиметься в їхній бік, дивитися на них.

6. Вам знадобиться іграшка бі-ба-бо (лялька, кішка, ...). У цю гру грають два дорослих. Один тримає малюка на руках, другий, використовуючи його плече як ширму, показує з-за нього іграшку. Візьміть малюка на руки так, щоб він дивився через ваше плече. Нехай іграшка показується і ховається то в одного плеча, то в іншого. Граючи в цю гру, ваш малюк почне очікувати появи іграшки то з одного плеча дорослого, то з-за іншого.

7. Вам знадобляться іграшкова кішка і кошик. Грати можна в манежі, якщо малюк не повзає, або на підлозі, де більше місця для рухів та ігри.

принесіть кошик, сказавши: "Ось кошик. А хто сидить в кошику?". Покажіть малюкові, як кішка повільно показується з кошика: спочатку тільки хвіст або вушка, потім ставить лапки на край кошики і, нарешті, вистрибує, мяукая. Піднесіть іграшку до дитини, спонукаючи його розглянути її, доторкнутися, погладити. Пальми кішку в корзинку так, щоб було видно хвіст. Запитайте малюка: "де кішечка - няв-няв?", Спонукаючи знайти її. Кожного разу, ховаючи кішку, переставляти кошик в різні місця кімнати або манежу, спонукаючи дитину доповзти до неї і знайти кішку.

Розвиваючі ігри для дітей від дев'яти місяців до року.

1. Вам знадобляться лялька та прозорий хустку. Грайте на підлозі, попередньо переконавшись, що для гри досить місця. Сховайте під хустку ляльку на очах дитини, запитаєте: "Де лялечка - Ля-ля? Знайди!". Кожного разу, коли малюк доповзе або дійде до іграшки і зніме хустку, дайте йому можливість пограти з лялькою. І знову сховайте її під хустку, але вже в іншому місці кімнати.

2. Знайдіть старий капелюх і дві іграшки: ведмедика і зайчика. Приготуйте для дитини сюрприз. Сховайте під капелюхом ведмедика, але так, щоб малюк цього не бачив. Запитайте його: "Хто там? Хто сховався під капелюхом?". Коли малюк знайде ведмедика, попросіть його принести вам іграшку. Попросіть малюка поводити іграшку, взявши за лапи, погодувати його, дати попити з чашки і т.п. Поки він виконує ці дії, сховайте під капелюхом зайчика. Поторкайте капелюх, Закричіть: "Подивися, там ще хтось сховався!". Коли малюк дістане зайчика, попросіть його нагодувати іграшку, дати йому попити, заколисати його тощо Ваша дитина виконуватиме дії по вашому слову і повторюватиме освоєні раніше дії з іншими іграшками.

3. Повісьте настінну картину в кімнаті малюка. Картина повинна бути з простим сюжетом, наприклад: кішка з клубком, собачка з мисочкою, що танцює лялька та інше. Візьміть дитину на руки, піднесіть його до картини, водите по ній пальчиком малюка, розповідаючи, що намальовано. Через деякий час ваш малюк у відповіді на запитання: "Де кішечка (собачка, лялечка) на малюнку?" буде повертатися і знаходити її поглядом.

4. Підберіть картинку з іграшкою, наприклад: півника, машинку або м'ячик. До картинки потрібна буде іграшка. Покажіть малюкові іграшку, наприклад, машинку. Повозіть її, а потім сховайте, підклавши малюкові картинку з машинкою. Запитайте його: "Де машинка на малюнку?". Витримайте паузу і, якщо малюк не намагається шукати іграшку на картинці, поводі пальчиком маляти по картинці, вказавши на машинку. Пальми картинку і покажіть знову іграшку, запитавши: "Де машинка?". Граючи в цю гру, ви навчите малюка співвідносити іграшку і картинку з її зображенням. Через 5-6 ігор поміняйте картинку і іграшку.

Представлені в цій статті гри з показом і назвою будуть для дитини своєрідним представленням, театром, в якому головним режисером і виконавцем станете ви, а єдиним глядачем - ваш улюблений крихітка. Саме ви, ініціюючи появу та подовження спільного для вас і малюка зосередження на оточуючих іграшках та предмети, навчіть її розуміти мову інших людей і вона активно користуватися першими словами.

Використовуйте їх у вашому спілкуванні з малюком.

Пальчикові ігри

Будинок

На горі ми бачимо дім та луг.

(Руками зображаємо гору і дах будинку )

Багато зелені навкруг.

(Малюємо руками коло)

Ось дерева, Ось, кущі

(Малюємо в повітрі дерева (куля з палицею) та кущі (кілька куль) )

А ось квіти запашні.

(Двома руками зображаємо розкрився квітка)

Оточує все паркан,

(Малюємо коло і показуємо «грати» з пальців)

За парканом чистий двір.

(Долонею витирає стіл (туди і назад) )

Ми ворота відкриваємо,

(З долоньок робимо закриті ворота, а потім їх відкриваємо)

До будинку швидко підбігаємо.

(Пальчиками добігає до дитини )

У двері стукаємося: Тук-тук-тук.

(Постукали по столу )

Хтось до нас іде на звук.

(Прикладаємо руку до вуха, як ніби хто-то йде )

У гості до друга (до баби, до тата і пр) ми прийшли

І гостинці принесли.

(Простягаємо дитині розкриті долоньки, як ніби ми щось у них несемо. )

Олень і зайчик

У оленя будинок великий,

укі з розчепіреними пальцями схрещує над головою - це роги оленя. Будинок - зображаємо велику дах. )

Він дивиться в своє віконце.

(Дивиться - рука «козирком», дивимося в різні боки, віконце - долоні перед особою, зображують віконце спочатку 2 паралельні долоньки вертикально, потім горизонтально. )

Зайчик по лісу біжить,

(Зайчик - показуємо вушка, біжить - притискаємо руки як лапки, і трохи пострибати. )

У двері до нього стукає

(Стукаємо по столу.)

Стук-стук, двері відкрий!

(Відкрий - розкриваємо руки, як ніби відкриває дві стулки. )

Там у лісі мисливець злий.

(Там у лісі - Робимо кулак, великим пальцем показуємо за спину. )

«Ну, швидше забігай,

(Кличе до себе однією або двома руками. )

Лапку мені давай! »

(Простягаємо руку і знизуємо ручку дитини. )

Їжачок

Їжачок-їжачок колючий, покажи голки.

(Руки складаємо в замочок, качаємо «їжачка» вгору-вниз в такт. )

Ось вони, ось вони, ось вони!

(Розводимо у сторони пальці, знову ховаємо, так 3 рази. )

Їжачок-їжачок колючий, прибери голки.

(Качаємо розкритого «їжачка» вгору-вниз в такт.)

АП!

(Ховаємо назад пальці в замочок, притискаючи до грудей їжачка. )

Замок

На дверях, замок висить,

Хто його відкрити б зміг?

(Руки в замок, розкачуємо замком вгору-вниз в такт. )

Постука-а-али!

(Пальці в замку, стукаємо зап'ястними суглобами. )

Покрути-і-ли!

(Пальці в замку, крутимо долоні. )

Потягну-у-Ули!

(Пальці в замку, тягнемо в сторони. )

І відкрили!

(Відкриваємо замок, руки самі відлітають в сторони! )

Кораблик

По річці пливе кораблик.

Він пливе здалеку.

(Долоньки зробили човник і пливуть (розкачуємо її). )

На кораблику чотири

Дуже хоробрих моряка.

(Показуємо однією рукою 4 пальці (розкачуємо в такт). )

У них вушка - на маківці.

(Ручки до голови показують вушка. )

У них довгії хвости.

(Ведемо рукою "вздовж хвоста" - від попи вперед хвилеподібно. )

І страшні їм тільки кішки,

Тільки й кішки, і коти!

(Робимо пальчиками котячі кігтики і як би дряпає по колінах або по столу або по підлозі )

Квітка

Наші червоні квіти

(Руки зображують бутон.)

Розкривають пелюстки.

(Повільно розкриваємо пальчики.)

Вітерець ледь дихає,

(Пом'якшені на квітку. )

Пелюстки колише.

(Поки дуємо, ворушимо пальчиками )

Наші червоні квіти

Закривають пелюстки

(Повільно закриваємо пальчики. )

Головою качають,

Очки закривають

(Складені долоньки кладемо під вушко і хитає головою,

закриваємо очі і "спимо". )

Вітер

Дме вітер нам в лице

(обмахували обличчя руками )

Захиталось деревце

(піднятими вгору руками качаємо з одного боку в бік )

Вітер тихіше, тихіше, тихіше

(повільно опускаємо руки )

Деревце все вище-вище .

(з усіх сил тягнемося руками вгору )

Котик

Котик, ти мій котик,

Білєнький животик

(Показуємо животик)

Сядь на драбинку

(Присіли )

Заспівай нам пісеньку

(Співаємо пісеньку )

Теремок

Стоїть у полі теремок

(долоньки будиночком )

На дверях висить замок

(переплести пальчики, замочок зробити )

Прийшов котик-Коток,

трик-трок, трик-трок

(перекочувати руки, не відчеплюючи пальці - як змійкою )

І відкрився замок

(розчепити пальчики, потрясти руками )

Гном

Хто живе під стелею? - Гном!

(кінчики пальців з'єднуємо над головою, зображуючи дах )

У нього є борода? - Так!

(долоні притискаємо до щік і підборіддя в тому місці, де повинна бути борода)

А манішка і жилет? - Ні!

(розводимо руки в сторони )

Як встає він зранку? - Сам!

(руки в боки )

Хто з ним вранці каву п'є? - Кіт!

(вказівними пальцями "малюємо" на обличчі вусики )

І давно він так живе? - Рік!

(вказівним пальцем показуємо "одиничку" )

Хто з ним бігає по даху? - Миші!

("Бігаємо" пальчиками по столу або по ногах)

Він вередує, так? - Ні-ко-ли!

(качаємо головою з боку в бік )

Ну і як його звати?-Вася!

(пальці скручуємо в "замок" )

Создать бесплатный сайт с uCoz